Wednesday 28 September 2011

SENORITA

Senorita,
Kau bagai sepotong awan putih di angkasa
sedehana dan berhati suci seperti lilin menyala
manusia tak mampu menafikan wujud keindahanya
hingga aku terus terlena ingin hidup bersama

Senorita
Aku bukan penjajah yang cuba merosak tanah malaya
aku hanya anak merdeka yang berjuang demi cinta
dan aku tak perduli jika ditentang seribu dewa
kerna aku tak terima jika kau jatuh ketangan durjana

Senorita
Apakah kau mengerti apa kurasa
rasa yang memukau jiwa
jiwa yang terpaku dan terpana
terpana laksana hati khadijah bergetar ketika pandang pertama

Senorita
aku hanya insan biasa
yang cuba untuk sempurna
ku hanya ada sekeping hati
dan di dalamnya cinta bersemi


Senorita
Kau slalu ku ingati
seperti pelancong asing mengenang tanah air sendiri
aku senantiasa menanti
bagai rumput hijau merindui embun pagi

Senorita
Aku menemukan ke indahan tuhan pada wajahnya
kau telah merajai hati menawan aksara cinta
bawakan lah aku kabar gembira
hati putihmu yang aku damba

Senorita
Langsung tiada cacat cela nya
bagai orbit semesta luar angkasa
terbit di bumi membawa petanda
indah ciptaan-Nya tiada batasnya



YANG MAHA PENCIPTA...
Izinkan lah hari ini juga
aku mengisi hari harinya
menyemai cinta bersamanya
hingga dihujung waktu menutup mata.


Sampai akhir usia memisahkan aku dan senorIta..

No comments:

Post a Comment